Atlantic Grupa istaknula se na posljednja dva natječaja Best Employer Brand Awards. Dovoljno je reći kako je i 2020. i 2019. godine osvojila glavnu Grand Prix za ukupnu pobjedu. Ta se tvrtka istaknula nizom kvalitetnih i inovativnih aktivnosti usmjerenih prema zaposlenicima kao što su Atlantic Alumni Club i Atlantic Talent Club, Linkedin makeover kampanjom, zanimljivim događanjima za zaposlenike te kreativnim kampanjama za privlačenje mladih. Atlantic Grupa istaknula se i internom komunikacijom u COVID doba, usklađivanjem korporativnog i employer branda, ali i na strateškoj razini te pristupu kod upravljanja i mjerenja svojih aktivnosti. Nagrade je dobila u kategoriji velikih tvrtki te kategoriji robe široke potrošnje (FMCG). Iz Atlantic Grupe dolazi i Tina Miličić koja je osvojila nagradu za najbolju employer brand menadžericu u 2020. godini.
Upravo s Tinom radimo ovaj intervju kojem je cilj približiti organizaciju rada i provođenja employer branding aktivnosti u Atlantic Grupi. Tinu možemo opisati kao jako znatiželjnu, kreativnu i zanimljivu sugovornicu koja ima puno interesa - nekako se čini kao odličan spoj za employer branding.
U Atlanticu se već šest godina bavimo employer brandingom i tek sada na red dolazi snažnija prezentacija Grupe kao poslodavca prema vani. Većina inicijativa bila je usmjerena na postojeće zaposlenike i njihovo zadovoljstvo, tako da danas imamo iznadprosječnu stopu angažiranosti zaposlenika od 81% te najnižu neželjenu fluktuaciju i izostanke s posla od postojanja kompanije, izjavila je Tina.
Atlantic Grupa tim na Best Employer Brand Awards
Vaše employer branding aktivnosti počele su 2014. Kako ste odlučili tko će voditi i upravljati glavnim aktivnostima, koji je odjel odgovoran za provedbu?
Kad sada gledam unatrag, čini mi se da smo počeli doista rano s employer brandingom. To možemo zahvaliti našoj direktorici za People Excellence (tada Talent and Development direktorici), Ivani Đorđević, koja je došavši u Atlantic u startu prepoznala potrebu da jedan tako veliki poslovni sistem bude proaktivan u komunikaciji sa svojim postojećim i potencijalnim zaposlenicima.
Ivana je 2014. inicirala strateški projekt Employer branding u Atlantic Grupi. Iako je inicijativa došla iz odjela Ljudskih potencijala, u startu su core tim činile vodeće osobe triju ključnih odjela u employer branding priči; direktorice Korporativnog marketinga, Korporativnih komunikacija i naravno CHRO, Mojca. Ono što mislim da je bilo presudno za uspjeh je činjenica da su u steering odboru bili članovi Uprave, Emil Tedeschi i Neven Vranković. To nam je kasnije puno pomoglo u aktivaciji employer brandinga na sve dijelove organizacije.
Što se od tada do danas promijenilo u organizaciji tima i načina upravljanja employer branding aktivnostima?
Uh, jako puno iskreno. Nakon što je prošao prvi val entuzijazma po završetku projekta, vatra se počela stišavati kako to obično biva. Tu smo imali malo sreće jer je 2016. Atlantic Grupa ušla u veliku internu rekonstrukciju pokrenuvši 12 strateških projekata koji su adresirali najkritičnije točke u poslovanju naše kompanije. Među njima našao se i projekt „Talent Acquisition i Succession Planning“. Kroz njega smo imali priliku nastaviti razvijati employer branding taktike i programe na najvišem nivou. U to vrijeme još uvijek su Ljudski potencijali bili oni koji su najviše pogonili aktivnosti employer brandinga. Ja sam bila „rastegnuta“ između dva odjela; paralelno sam radila kao specijalistica komunikacija i kao core član strateškog tima za employer branding. Iskreno, nije bilo lako. Bila sam na svojevrsnoj misiji u Beogradu, posla je bilo puno, projekt je zahtijevao ogromnu količinu energije.
Sad kad se sjetim tog vremena ponosna sam da sam uopće preživjela, ali kada smo 2018. postavili sve na noge mom zadovoljstvu nije bilo kraja. Završetak projekta ujedno se poklopio s mojim završetkom rada u Beogradu. U tom trenutku svi su me počeli pitati, onako usput, uz kavu; "Tina, što bi ti željela raditi?". Ja sam jednostavno odgovorila - ono što radim danas. A to je tada već bio ozbiljan employer branding. Ono što sam shvatila u praksi do tada, bilo je da employer branding ne može postojati bez sinergije među odjelima te sam inzistirala da to bude definirano u opisu uloge employer branding specialista. Tako je i bilo. Moja linijska menadžerica je u HR-u, dok paralelno imam odgovornost prema Korporativnim komunikacijama. Ja volim dodati da projektno odgovaram i Korporativnom marketingu jer s njima u suradnji obavljam sve marketinške aktivnosti, od promocije na sajmovima i konferencijama do kampanja.
Koji su danas najveći izazovi iz tvoje pozicije kao voditeljice employer branding projekata?
Kroz zadnje dvije godine, koliko radim uz bok mojih kolega u Ljudskim potencijalima dobila sam puno bolju sliku koje ciljeve trebam postići s employer brandingom. Oni su danas vrlo konkretni. Primjerice moramo zaposliti 90 novih zaposlenika diljem Srbije radi preuzimanja novih distributera u samo 3 tjedna, ali nam je budžet pritom višestruko manji nego što sam uobičajeno navikla. U početku mi se bilo teško naviknuti na to, no sada imam veliko zadovoljstvo kad nam se na natječaj u Srbiji javi 2.400 ljudi i sve pozicije zatvorimo u manje od 3 tjedna.
Moram tu istaknuti da razlog uspjehu nije taj što sam ja napravila lijepe vizuale i stavila ih na plakate, billboarde i u autobuse. Ono što nas je dovelo do uspjeha je činjenica da smo komentare i reakcije na prijašnje kampanje shvatili ozbiljno. Zasukali smo rukave i unaprijedili uvjete rada tako da ispunjavamo očekivanja i potrebe današnjih zaposlenika. To je zasluga naših biznis partnera, tima za zapošljavanje i samog biznisa koji je pokazao senzibilnost za to i prilagodio se. Nije bitno što je budžet za kampanje manji, ljudi su zadovoljni i zato nam se javljaju.
"Make waves" je jednodnevna radionica na koju su pozvani najbolji kandidati za Graduate Trainee program iz više zemalja koji imaju priliku kroz interakciju sa stručnjacima iz Atlantic Grupe i managementom smisliti neke nove i drukčije načine kako "uzburkati more" odnosno "make waves" i inovativno razmišljati. Stariji management kompanije pokazao se kao važna podrška employer branding aktivnostima, a snažna poruka je i samo sudjelovanje na ovakvim radionicama za mlade koje oblikuju percepciju kako je raditi u Atlantic Grupi i kakvim izazovima će se imati prilike baviti.
Kakva je percepcija employer branding teme u Atlantic Grupi i kako promovirate važnost teme prema managementu?
Iskreno, ne treba ju promovirati. Tržište rada se pobrinulo za to. Sretna sam da radimo u vremenu gdje zaposlenik može definirati što je to što želi u poslu i od kompanije, a mi se tome prilagođavamo. Nije lako. Treba održati profitabilnost poslovanja uz dizanje plaća, povlastica i ostalih uvjeta za zaposlenike. Ali to nas onda potiče da budemo efikasniji u samom poslovanju.
Koji su izazovi upravljanja employer brandom kada ste prisutni na više tržišta?
Ne bih rekla da je izazov, barem ne nama. Navikli smo na specifičnosti različitih tržišta u svim aspektima poslovanja Atlantic Grupe i prije rada na brendu poslodavca. Primjerice Donat Mg je isplativ kad se prodaje u Austriji ili Sloveniji po višoj cijeni, ali na istočnijim tržištima nema smisla prodavati funkcionalnu mineralnu vodu po visokoj cijeni. Slično je i s employer brandom.. U Sloveniji primjerice pričamo o LGBT certifikaciji i pčelinjaku u dvorištu kompanijske zgrade. Paralelno, u Makedoniji moramo komunicirati osnovne stvari, kao primjerice da je plaća redovna i sigurna, jer na tom tržištu su ljudi nažalost doživjeli puno loših iskustava u osnovnim pravima na radnom mjestu.
Planovi za buduće aktivnosti, raste li značaj employer brandinga u vašoj organizaciji?
U ovom trenutku potreba za employer brandingom je neosporiva u ozbiljnom poslovnom sustavu kao što je Atlantic Grupa. Tijekom zadnje dvije godine gotovo sve tvrtke su shvatile važnost ovog segmenta i utjecaj koje ima na uspješnost poslovanja. To i nas potiče da razmišljamo specifičnije. Atlantic Grupa nije za svakog, niti je svatko za Atlantic Grupu. To je ključna stvar koju smo shvatili tijekom posljednjih godina. Odnos između zaposlenika i kompanije jednako je intiman kao i svaki drugi odnos koji imate u životu. Treba vam netko „sjesti“. Mi želimo da se ljudi koji dođu kod nas osjećaju kao svoj na svome jer samo tada mogu realizirati svoj puni potencijal. Zato jako puno pažnje pri selekciji stavljamo na tzv. Cultural Fit, odnosno procjenu kako će se osoba uklopiti u tim, našu kulturu i koliko rezonira s našim vrijednostima. Nije više poanta zaposliti najboljeg stručnjaka, već stručnjaka koji će uživati raditi s nama u Atlanticu.
Tina Miličić
Comentarios